Ny visuell identitet og nettside

Nordlysfestivalen

I oppstarten i 1988 var Nordlysfestivalen en ren klassisk musikkfestival for et relativt voksent publikum. I senere år har festivalen utviklet seg til å romme et bredt spekter av musikalske og kunstneriske uttrykk, fra lokal neo-soul til internasjonalt anerkjente komponister og orkestre. I den forbindelse ønsket Nordlysfestivalen å fornye sin visuelle identitet for å romme det brede programmet, og samtidig nå en yngre målgruppe. Vår oppgave ble å utvikle ny visuell identitet og nettside til festivalen skulle begynne promoteringen av neste års festival (2019), sent høsten 2018.

Besøk nettside

Konseptet tar utgangspunkt i festivalens kontraster. Kontrastene mellom nordnorsk gangster-rap, internasjonalt anerkjente ballettdansere og kvinnelige tubakvarteter kunne knapt vært større, dog har de like stor plass og viktighet i festivalen. Den visuelle identiteten legger opp til å samle de mange artistene og kunstnerne under ett, og fronte Nordlysfestivalen som en aktør med stor kulturell forståelse og hengivenhet. Ved hjelp av enkle virkemidler i typografi og fargepalett kan festivalen fronte hele sitt varierte program og fremstå uniformert og moderne, men med tydelige røtter i sitt klassiske opphav.

Nordlysfestivalen instagram 3