Visuell identitet og veifinning

Olavshallen

Olavshallen er Trondheims storstue, en «by i byen». Etter en stor oppgradering av bygget og de sosiale sonene er kulturhuset blitt en helt ny møteplass – Olavshallen er rom, ramme og scene for møter mellom mennesker, kunst og kultur, mat og andre opplevelser. Tank har hjulpet med oppgradering av det visuelle uttrykket; visuell identitet, veifinning og design for digitale flater.

De grafiske elementene danner en visuell fortelling om Olavshallen som møteplass, med utgangspunkt i sirkelformen fra navnet og logoen.

Den energiske fargepaletten gjenspeiler bredden av opplevelser Olavshallen byr på – og det mangfoldige publikummet som bruker kulturhuset. Med fornyelsen er kulturhuset også blitt et mathus, nå kan man både «spise, drikke og oppleve».

OH 9521
OH Mockup Maison SX B04 2
OH MG 9658 3 2
OH 9523

Det er gjort et større arbeid med veifinning. Olavshallen er et hus med mange bruksområder og informasjonen ble strukturert for å tydeliggjøre dette hierarkiet. Sammen med et eget bibliotek av ikoner er det blitt et tydelig skiltprogram som, i tråd med målet for oppgaven, tilgjengeliggjør opplevelsene.

OH MG 9556 16
OH MG 9541 9
OH MG 9610 28
OH MG 9594 1
OH Mockup Maison BC B02 crop 2
OH Mockup Maison BC B03