Visuell identitet og veifinning
Olavshallen er Trondheims storstue, en «by i byen». Etter en stor oppgradering av bygget og de sosiale sonene er kulturhuset blitt en helt ny møteplass – Olavshallen er rom, ramme og scene for møter mellom mennesker, kunst og kultur, mat og andre opplevelser. Tank har hjulpet med oppgradering av det visuelle uttrykket; visuell identitet, veifinning og design for digitale flater.
De grafiske elementene danner en visuell fortelling om Olavshallen som møteplass, med utgangspunkt i sirkelformen fra navnet og logoen.
Den energiske fargepaletten gjenspeiler bredden av opplevelser Olavshallen byr på – og det mangfoldige publikummet som bruker kulturhuset. Med fornyelsen er kulturhuset også blitt et mathus, nå kan man både «spise, drikke og oppleve».
Det er gjort et større arbeid med veifinning. Olavshallen er et hus med mange bruksområder og informasjonen ble strukturert for å tydeliggjøre dette hierarkiet. Sammen med et eget bibliotek av ikoner er det blitt et tydelig skiltprogram som, i tråd med målet for oppgaven, tilgjengeliggjør opplevelsene.