Rebranding av Oslo S Utvikling
OSU har gjennom 20 år utviklet boliger, næringslokaler, kontorbygg og offentlige rom i Oslos nyeste og mest attraktive nabolag, Bjørvika. OSU har helt fra starten jobbet for å sikre kvalitet i alle ledd ved å jobbe langsiktig og helhetlig, og sammen med andre utviklere i hovedstadsregionen har OSU levert prosjekter som Barcode, Vannkunsten og Operastranda.
Fra å ha en strategi om å «ligge lavt» og skape oppmerksomhet rundt Bjørvika som helhet, har OSU nå kommet til et punkt hvor de ønsket å styrke sin egen merkevare og gjøre seg klare for nye prosjekter.
OSU har utviklet Bjørvika til å bli Norges mest attraktive bolig- og næringsområde.
«Når du planlegger, designer, utvikler en moderne visuell identitet, handler det om å lage et godt system som er lett å bruke, enkelt å forstå og som gir mening både for kunden selv og i dette tilfellet også for Oslos befolkning.»
Daniel Brox NordmoTank har stått for rebrandingen der symbolet er beholdt, men alt annet i den visuelle identiteten er redesignet med visjonen om å skape en levende merkevare med et menneskelig preg. OSU har nå en mer gjenkjennelig merkevare, og en visuell verktøykasse klar for fremtiden.