Hovedoppgaven til en visuell identitet er å uttrykke virksomhetens kjerneverdier og målsetninger gjennom et sett med visuelle markører. Dette innebærer å skape en unik visuell signatur som ikke kan forveksles med noen andres – og som er interessant og gjenkjennelig for målgruppen.
For å kunne utvikle en slik signatur må vi finne frem til de rette visuelle elementene. En sentral oppgave er derfor ofte å dykke ned i historien, eksisterende identitet (hva fungerer, hva fungerer ikke) og selskapets valgte kurs og markeder – for sammen å bli enige om den visuelle retningen.
Inngående kunnskap om oppdragsgivers samfunnsmessige rolle, mål og oppgaver er essensielt for å kunne ivareta kommunikasjonsbehovet. Ved å sørge for innsikt i hvem dere er, deres marked og målgrupper – og jobbe metodisk med strategi, innhold og design skaper vi gode brukeropplevelser, og bygger sterke og tydelige merkevarer.
Gjennom bevisst bruk av visuelle virkemidler utvikler vi design som tydeliggjør budskapet – og som inspirerer og engasjerer målgruppene.
Det stilles høye krav til en visuell i identitet i dag, og det digitale skifte krever at virkemidler og verktøykassen er bredere, og inneholder flere verktøy for kommunikasjon og historiefortelling. Vi utvikler derfor alltid plattform-uavhengige løsninger som egner seg like godt i analoge som digitale kanaler. Gjennom bevisst bruk av visuelle virkemidler utvikler vi design som tydeliggjør budskapet – og som inspirerer og engasjerer målgruppene.