Hovedoppgaven til en visuell identitet er å uttrykke virksomhetens kjerneverdier og målsetninger gjennom et sett med visuelle markører. Dette innebærer å skape en unik visuell signatur som ikke kan forveksles med noen andres – og som er interessant og gjenkjennelig for målgruppen.
For å kunne utvikle en slik signatur må vi finne frem til de rette visuelle elementene. En sentral oppgave er derfor å dykke ned i historien, analysere eksisterende identitet og selskapets valgte kurs og markeder – for sammen å bli enige om den visuelle retningen.
Inngående kunnskap om oppdragsgivers samfunnsmessige rolle, mål og oppgaver er essensielt for å kunne ivareta kommunikasjonsbehovet. Ved å sørge for innsikt i hvem dere er, deres marked og målgrupper – og jobbe metodisk med strategi, innhold og design skaper vi gode brukeropplevelser, og bygger sterke og tydelige merkevarer.
Profilplansje for Bokhari.
Gjennom bevisst bruk av visuelle virkemidler utvikler vi design som tydeliggjør budskapet – og som inspirerer og engasjerer målgruppene.
Det stilles høye krav til en visuell i identitet i dag, og det digitale skifte krever at virkemidler og verktøykassen er bredere, og inneholder flere verktøy for kommunikasjon og historiefortelling. Vi utvikler derfor alltid plattform-uavhengige løsninger som egner seg like godt i analoge som digitale kanaler. Gjennom bevisst bruk av visuelle virkemidler utvikler vi design som tydeliggjør budskapet – og som inspirerer og engasjerer målgruppene.
Oversikt over de visuelle virkemidlene for Ung Face It.